تو بازار

تو بازار

Tobazar
تو بازار

تو بازار

Tobazar

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و نسخه خلاصه ان به زبان فارسی

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

اسیب شناسی
کاپلان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 68401 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1700

دانلود نسخه الکترونیکی کتاب اصلی روان پزشکی کاپلان و نسخه خلاصه ان به زبان فارسی

نسخه اصلی شامل :1500 صفحه

37 فصل به همراه ضمایم

 

نسخه فارسی شامل:160 صفحه

فصل1: رابطه بیمار و پزشک

فصل2: روانشناسی رشد

فصل3:مغز و رفتار ان

دانلود pdf کتاب اصلی روانپزشکی کاپلان و سادوک وخلاصه فارسی

بازارهای-ایرانی-بازار-ایرانی-بازار

دانلود اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران

اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران

اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران

اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران
بررسی اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 5521 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122

اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: کلیات تحقیق 

1-1 مقدمه 4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5

3-1 بیان مسئله 5

4-1 فرضیه های پژوهش.. 7

5-1  اهداف پژوهش.. 8

6-1 اهمیت و ضرورت پژوهش.. 8

7-1 حدود مطالعاتی. 9

8-1 روش پژوهش.. 9

9-1 متغیر های پژوهش.. 10

10-1 گرد آوری اطلاعات.. 10

11-1 واژگان کلیدی و اصطلاحات.. 10

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه 14

2-2 گفتار نخست : مفاهیم سود 14

1-2-2سود سهام 14

2-2-2 مفهوم سود و تعاریف.. 15

3-2-2 حساب سود واقعی یا صوری. 17

4-2-2 ویژگی های سود حسابداری. 18

5-2-2 نقاط ضعف سود حسابداری. 18

6-2-2 نقاط قوت سود حسابداری. 19

7-2-2هزینه سرمایه سهام عادی و کیفیت سود : 20

1-7-2-2 پایداری سود 20

2-7-2-2 قابلیت پیش بینی. 20

3-7-2-2 مربوط بودن سود به ارزش سهام : 21

4-7-2-2  به موقع بودن سود : 21

5-7-2-2 محافظه کارانه بودن سود : 22

8-2-2 سود مستمر و غیر مستمر/عملیاتی و غیر عملیاتی. 23

3-2 گفتار دوم :خطای پیش بینی سود و انواع روشهای پیش بینی سود 23

1-3-2 پیش بینی سودهای حسابداری آینده 23

2-3-2 پیش بینی یک رویداد اقتصادی. 24

3-3-2 تخمین سود 24

4-3-2 خطای پیش بینی سود 25

5-3-2 مدلهای مختلف پیش بینی. 26

6-3-2 اهداف پیش بینی. 26

1-6-3-2 موارد ضروری قابل تامل در پیش بینی مالی. 26

7-3-2 عوامل موثر در انتخاب مدل مناسب پیش بینی. 26

8-3-2 انواع شیوه های پیش بینی. 28

1-8-3-2 پیش بینی های قضاوتی 28

2-8-3-2 روش های پیش بینی چند متغیره (پیش بینی علت و معلولی ) 31

3-8-3-2 پیش بینی به وسیله تجزیه و تحلیل سری های زمانی 32

4-2 گفتار سوم : سیاست ها ی سود 33

1-4-2سیاست تقسیم سود 33

2-4-2 اهداف سیاست تقسیم سود 34

3-4-2مشکل تعیین ترجیحات سرمایه گذاران در مورد سیاست تقسیم سود 34

1-3-4-2 نظریه عدم ارتباط تقسیم سود 35

4-4-2 تئوری انتظارات.. 36

5-4-2 تئوری های تقسیم سود 37

6-4-2 تئوری درآمد باقی مانده 37

5-2 گفتار چهارم :تعریف شاخص و انواع آن. 38

1-5-2 شاخص و تعریف آن. 38

2-5-2 تاریخچه شاخص قیمت سهام 39

3-5-2 شاخص‌های بورس تهران. 39

1-3-5-2 شاخص کل قیمت.. 39

2-3-5-2 شاخص صنایع. 40

3-3-5-2 شاخص پنجاه شرکت فعال‌تر. 40

4-3-5-2 شاخص قیمت و بازد نقدی. 41

5-3-5-2 شاخص بازده نقدی. 43

6-3-5-2 شاخص سهام شناور آزاد 43

1-6-3-5-2 تعدیل ضریب سهام شناور آزاد 45

2-6-3-5-2 تعدیل ضریب سهام شناور آزاد 45

6-2 گفتار پنجم : بازده و انواع آن. 47

1-6-2بازده 47

1-1-6-2 انواع بازده 48

2-1-6-2بازده کمی. 48

3-1-6-2بازده کیفی. 51

2-6-2نرخ بازده مورد انتظار و نرخ بازده واقعی. 52

1-2-6-2 نرخ بازده مورد انتظار. 53

2-2-6-2 نرخ بازده واقعی سهام (روش اول) 54

3-2-6-2 نرخ بازده واقعی سهام (روش دوم) 56

3-6-2 بازده و ریسک مجموعه اوراق بهادار (پرتفوی) 56

4-6-2ارزش اطلاعات حسابداری از دیدگاه سرمایه گذاران. 57

7-6-2الگوی قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و بازده مورد انتظار. 57

1-7-6-2استفاده از الگوی قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و بازده های غیرعادی. 58

7-2 گفتارششم : تئوری گام تصادفی وتئوری کارآیی بازار. 59

1-7-2 تئوری گام تصادفی. 59

2-7-2 تئوری بازار کارآ 60

1-2-7-2 نظریه بازار کارآی سرمایه 60

2-2-7-2گونه های سه گانه کارآیی اطلاعاتی بازار سرمایه 62

3-2-7-2 انواع الگوهای کارایی بازار. 64

8-2 گفتار هفتم : درصد پوشش سود 65

1-8-2درصد پوشش سود 65

2-8-2 صورتهای مالی استاندارد شده 66

3-8-2 صورتهای مالی با مقیاس مشترک.. 67

1-3-8-2 ترازنامه هم مقیاس (با مقیاس مشترک) 67

2-3-8-2 صورت سود و زیان هم مقیاس.. 67

9-2 گفتار هشتم :پیشینه پژوهش.. 68

1-9-2 پژوهشهای انجام گرفته در زمینه پژوهش حاضر. 68

1-1-9-2 پژوهشهای انجام شدهبرون از کشور. 68

2-1-9-2 پژوهشهای انجام شده دردرون کشور. 72

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 82

2-3 جامعه آماری. 82

3-3 مدل تحلیلی تحقیق. 83

4-3 تعیین حجم نمونه 83

5-3 فرضیه های پژوهش.. 83

6-3 روش پژوهش.. 84

7-3 گرد آوری اطلاعات.. 84

8-3 متغیر های پژوهش و شیوه محاسبه آنها 84

9-3 تابع آماره 87

1-9-3 تابع آماره مورد استفاده برای فرضیه های یک و دو. 87

2-9-3 تابع آماره مورد استفاده برای فرضیه های سه ،چهار و پنج. 87

3-9-3 آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف (K-S) 87

4-9-3 آزمون دوربین – واتسون (DW) 88

5-9-3 تحلیل رگرسیون چند گانه و منطق آزمون فرضیه 89

6-9-3 دیاگرام پراکنش و معادله خط. 90

7-9-3 تحلیل رگرسیون. 91

8-9-3 ضریب همبستگی پیرسون. 91

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4 مقدمه‏ 93

2-4 شاخص توصیفی متغیرها 93

1-2-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها: 94

3-4 آزمون فرضیه ها 96

1-3-4 آزمون فرضیه اول. 96

4-4 آزمون فرضیه یک پژوهش.. 96

1-4-4 فرض صفر و فرض مقابل آن به صورت زیر تعریف می شوند: 96

5-4 آزمون فرضیه دوم : 101

1-5-4 آزمون فرضیه دو پژوهش.. 101

1-1-5-4 فرض صفر و فرض مقابل آن به صورت زیر تعریف می شوند: 102

6-4 آزمون فرضیه سوم 106

7-4 آزمون فرضیه چهارم 112

8-4 آزمون فرضیه پنجم 117

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه 125

2-5 ارزیابی و تشریح نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها 125

1-2-5 نتیجه آزمون فرضیه اول. 125

2-2-5 نتیجه آزمون فرضیه دوم 126

3-2-5 نتیجه آزمون فرضیه سوم 126

4-2-5 نتیجه آزمون فرضیه چهارم 127

5-2-5 نتیجه آزمون فرضیه پنجم 127

3-5 ارزیابی کلی از نتایج آزمون فرضیه ها 127

4-5 پیشنهاد ها 128

1-4-5 پیشنهادهایی در راستای یافته های پژوهش.. 128

2-3-5 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی. 129

4-5 محدودیت های پژوهش.. 129

پیوست ها 

پیوست شماره (1) کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تا پایان سال 1388. 132

پیوست شماره (2) جامعه مورد مطالعه و تاریخ مجامع. 139

پیوست شماره (3) درصد سهام شناور آزاد و محاسبات متغیرهای مستقل و وابسته 144

پیوست شماره (4) جدول روش های آماری. 169

منابع و ماخذ 

منابع فارسی: 181

منابع لاتین: 184

چکیده لاتین. 187

 

 

 

جدول (1-1) متغیر های پژوهش.. 10

جدول شماره (1-2):خلاصه پژوهش های انجام شده در زمینه پژوهش حاضر. 77

جدول شماره (1-4):شاخص های توصیف کننده متغیرها 94

جدول شماره (2-4):آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 95

جدول شماره (3-4):آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (مقادیر تبدیل شده) 95

جدول (4-4) : متغیرهای مستقل وارد شده / متغیرهای حذف شده 97

جدول (5-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته 97

جدول (6-4) : تحلیل واریانس رگرسیون (ANOVA) متغیرهای مستقل و متغیر وابسته 98

جدول (7-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیرهای مستقل و متغیر وابسته 99

جدول (8-4) : متغیرهای مستقل وارد شده / متغیرهای حذف شده 102

جدول (9-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته 102

جدول (10-4) : تحلیل واریانس رگرسیون (ANOVA) متغیرهای مستقل و متغیر وابسته 103

جدول (11-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیرهای مستقل و متغیر وابسته 104

جدول (12-4) : متغیرهای مستقل وارد شده / متغیرهای حذف شده 107

جدول (13-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیر مستقل و متغیر وابسته 107

جدول (14-4) : تحلیل واریانس رگرسیون (ANOVA) متغیر مستقل و متغیر وابسته 108

جدول (15-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته 109

جدول شماره (16-4) ضریب همبستگی پیرسون بین خطای پیش بینی سود استاندارد شده و. 111

واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها 111

جدول (17-4) : متغیرهای مستقل وارد شده / متغیرهای حذف شده 112

جدول (18-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیر مستقل و متغیر وابسته 112

جدول (19-4) : تحلیل واریانس رگرسیون (ANOVA) متغیر مستقل و متغیر وابسته 113

جدول (20-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته 114

جدول شماره (21-4) ضریب همبستگی پیرسون بین درصد پوشش سود خالص و. 116

واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها 116

جدول (22-4) : متغیرهای مستقل وارد شده / متغیرهای حذف شده 117

جدول (23-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیر مستقل و متغیر وابسته 117

جدول (24-4) : تحلیل واریانس رگرسیون (ANOVA) متغیر مستقل و متغیر وابسته 118

جدول (25-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته 119

جدول شماره (26-4) :ضریب همبستگی پیرسون بین درصد سهام شناور آزاد و. 121

واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها 121

جدول شماره (35-4):خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها 122

جدول شماره (36-4) :ادامه خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها 123

 

 

نموار(1-3) نشان دهنده ، چارچوب تحلیلی پژوهش در یک نگاه 83

نمودار(1-4) : نمودار هیستوگرام باقیمانده های استاندارد شده رگرسیون با متغیر وابسته بازده های غیر عادی انباشته قبل از مجمع (با نماد Car10) 100

نمودار (2-4) پراکنش مقادیر استاندارد شده 101

نمودار(3-4) : نمودار هیستوگرام باقیمانده های استاندارد شده رگرسیون با متغیر وابسته بازده های غیر عادی انباشته بعد از مجمع (با نماد Car20) 105

نمودار (4-4) پراکنش مقادیر استاندارد شده 106

نمودار(5-4) : نمودار هیستوگرام باقیمانده های استاندارد شده رگرسیون با متغیر وابسته واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها (با نماد Q) 110

نمودار (6-4) پراکنش مقادیر استاندارد شده 110

نمودار(7-4) :دیاگرام پراکنش.. 111

نمودار(8-4) : نمودار هیستوگرام باقیمانده های استاندارد شده رگرسیون با متغیر وابسته واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها (با نماد Q) 115

نمودار (8-4):پراکنش مقادیر استاندارد شده 115

نمودار (9-4):دیاگرام پراکنش.. 116

نمودار(11-4) : نمودار هیستوگرام باقیمانده های استاندارد شده رگرسیون با متغیر وابسته واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها (با نماد Q) 120

نمودار (12-4) پراکنش مقادیر استاندارد شده 120

نمودار (13-4):دیاگرام پراکنش.. 121

 

 

چکیده:

سهامداران به عنوان مالکان واحدهای تجاری در پی افزایش ثروت خود هستند و با توجه به اینکه افزایش ثروت ، نتیجه عملکرد مطلوب واحد تجاری است . ارزشیابی واحد تجاری برای مالکان دارای اهمیت فراوان می باشد . برای ارزیابی عملکرد شرکتها معیارهای مختلفی ارائه شده که از جمله جدیدترین این معیارها درصد پوشش سود و خطای پیش بینی سود می باشند .

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین خطای پیش بینی سود استاندارد شده ، درصد پوشش سود خالص ، درصد سهام شناور آزاد با واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها و بازدهی غیر عادی انباشته بوده است . برای بررسی این موضوع نمونه ای متشکل از 117 شرکت از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پس از حذف سیستماتیک و به صورت تصادفی گزینش و از رگرسیون چند متغیره و دو متغیره و ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده گردید .

یافته های  پژوهش بیانگر آنست که در سطح اطمینان 95% می توان ادعا نمود که بین خطای پیش بینی سود استاندارد شده بابازدهی غیرعادی انباشته حول زمان مجمع هیچ گونه رابطه ای وجود ندارد اما بین خطای پیش بینی سود استاندارد شده با واکنش های متفاوت بازار سهام رابطه ای معنادار به صورت معکوس وجود دارد و در همین سطح از اطمینان می توان ادعا نمود که درصد پوشش سود خالص  دارای رابطه ای مثبت و مستقیم با بازده های غیر عادی انباشته می باشد اما دارایرابطه ای معکوس با واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها است ومی توان بیان داشت که  درصد سهام شناور آزاد دارای رابطه ایمنفییا معکوس با بازده های غیر عادی انباشته قبل از مجمع می باشد و دارای رابطه ای مثبت و مستقیم با بازده های غیر عادی انباشته بعد از مجمع بوده اما با واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها بدون رابطه است.

واژه های کلیدی: درصد پوشش سود خالص ، درصد سهام شناور آزاد، خطای پیش بینی سود استاندارد شده، واکنش های متفاوت بازار سهام شرکتها، بازده های غیر عادی انباشته

 

 

 

مقدمه:

سود یکی از با اهمیت ترین اقلام صورتهای مالی است که در شرکتها به عنوان یکی از معیارهای تصمیم گیری برای ارزیابی عملکرد و تعیین ارزش بنگاه اقتصادی محسوب می‌شود. هدف از گزارش سود، تامین و ارایه اطلاعات مفید برای اندازه‌گیری کارایی مدیریت، پیش بینی آینده واحد انتفاعی و توزیع آتی سودسهام، مبنایی برای تشخیص مالیات، بررسی قیمت محصولات و... برای ذینفعان می‌باشد.

سود حسابداری نقش عمده ای را در تعیین ارزش یک واحد تجاری ایفا می کند . لیکن باید توجه نمود که سود یک واحد تجاری حاصل عملیات آن در گذشته است و لذا شرایط و عوامل موثر در ایجاد سود آتی را می توان در وضعیت گذشته واحد تجاری بررسی نمود . بخش عمده ای از این عوامل در قالب اعداد و ارقام حسابداری در گزارشات حسابداری مالی منعکس می گردد و نشان دهنده آثار تصمیمات مدیریت بر سودهای آتی می باشند و لذا دارای قدرت پیش بینی هستند .

 

 

 

دانلود اطلاعات سنواتی سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 671 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 123

بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 4

2-2تاریخچه مطالعاتی. 5

3-1 بیان مساله 6

4-1  چارچوب نظری تحقیق. 7

5-1  اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق. 9

6-1 اهداف تحقیق. 9

1-6-1 اهداف علمی. 9

2-6-1  اهداف کاربردی. 9

7-1  فرضیه های تحقیق. 9

8-1 حدود مطالعاتی. 10

9-1  واژه ها واصطلاحات.. 10

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه 13

2-2  سرمایه فکری. 14

1-2-2  انواع طبقه بندی از اجزاء سرمایه های فکری. 14

3-2  سرمایه های انسانی. 16

4-2  حسابداری منابع انسانی. 19

5-2  تاریخچه حسا‌بداری منابع انسانی. 22

6-2  حسابداری منابع انسانی چیست؟ 24

1-6-2 آینده پیش روی حسابداری منابع انسانی. 24

2-6-2  استهلاک دارایی های انسانی. 24

7-2  هزینه های منابع انسانی. 25

8-2  اندازه گیری های غیر پولی منابع انسانی. 26

9-2  معیارهای اندازه گیری سرمایه انسانی. 31

10-2  گزارشگری منابع انسانی. 32

11-2  گزارش داراییهای نامشهود 33

12-2  ارزش سرمایه انسانی. 34

13-2  سرمایه گذاری در سرمایه انسانی. 34

14-2  سرمایه انسانی و توانمندی انسانی. 37

15-2  سرمایه انسانی و رقابت پذیری سازمانی. 38

16-2  اهمیت اقتصادی و اجتماعی سرمایه انسانی. 41

17-2  عملکرد 42

18-2  بهره وری. 44

1-18-2  موانع بهبود بهره‌وری. 45

2-18-2  منافع و فواید بهره‌وری برای سیستم‌های دولتی و شرکتها را می‌توان به شرح ذیل برشمرد: 46

19-2  سودآوری. 46

20-2  ارزش بازار. 47

21-2 ضرورت سنجش و انعکاس داراییهای نامشهود از سوی حسابداران مدیریت.. 47

22-2 حسابداری و داراییهای نامشهود 49

23-2 بازار داراییهای نامشهود 50

24-2 پیشینه تحقیق. 51

1-24-2 پیشینة تحقیقات انجام شده در داخل کشور : 51

2-24-2 پیشینة تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 54

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 57

2-3 -روش تحقیق. 57

3-3-مدل تحلیلی تحقیق. 58

4-3 -متغیرها 59

1-4-3 متغیرهای مستقل. 59

2-4-3 متغیرهای وابسته: 60

5-3  جامعه آماری. 60

1-5-3  نمونه آماری. 61

6-3  چگونگی جمع آوری داده ها 61

7-3 متغیرهای تحقیق و چگونگی اندازه گیری آنها 62

8-3 آمار توصیفی داده ها 62

9-3 چگونگی بررسی فرضیه ها 63

1-9-3 آزمون نرمال بودن داده ها 64

2-9-3 روش و مدل به کار گرفته شده در تخمین ضرایب مربوط به متغیرهای تحقیق. 64

10-3 آزمون های آماری مورد نیاز برای تخمین مدل ها 69

1-10-3 آزمون معنی داری مدل رگرسیون. 69

2-10-3 آزمون های خودهمبستگی و ناهمسانی واریانس.. 70

3-10-3 آزمون هم خطی بین متغیرهای تحقیق. 72

1-3-11-3 ماتریس همبستگی (ضریب همبستگی پیرسون) 73

4-10-3 آزمون ایستایی (مانایی)متغیرهای تحقیق. 73

5-10-3 آزمون وجود عرض از مبدأ در مدل ها 74

11-3 روش ترکیب و آرایش داده های تحقیق. 75

12-3 خلاصه ای از آزمون های آماری تحقیق. 75

13-3 خلاصه فصل. 76

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4 مقدمه‏ 78

2-4آمار توصیفی داده ها 79

3-4آزمون هم خطی بین متغیر های تحقیق. 84

4-4 آزمون ماتریس همبستگی بین متغیر ها 87

5-4 آزمون فرضیات تحقیق. 88

1-5-4 فرضیه اول. 88

2-5-4 فرضیه دوم 91

3-5-4 فرضیه سوم 95

6-4 خلاصه فصل. 98

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه 100

2-5 خلاصه موضوع تحقیق و روش تحقیق. 100

3-5 تحلیل یافته های تحقیق و مطابقت با یافته های دیگران. 103

4-5 محدودیت های تحقیق. 104

5-5 پیشنهادات تحقیق. 104

1-5-5 پیشنهادات برخاسته از تحقیق. 104

2-5-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی تحقیق. 104

پیوست ها 

منابع و ماخذ 

منابع فارسی: 120

منابع لاتین: 123

چکیده لاتین. 127

 

 

 

جدول 1-2: معیارهای اندازه گیری سرمایه انسانی. 31

جدول 1-3- متغیرهای وابسته و متغیرهای مستقل و نحوه محاسبه آنها 62

جدول 2-3 – آزمون های آماری لازم جهت تحلیل مباحث مورد نظر تحقیق. 76

جدول 1-4 آماره های توصیفی. 79

جدول2-4 تست آزمون Kolmogorov-Smirnov. 83

جدول3-4آزمون هم خطی متغیرهای وابسته و مستقل. 85

جدول 4-4آزمون هم خطی متغیرهای مستقل. 86

جدول 5-4آزمون ماتریس همبستگی بین متغیرها 87

جدول 6-4 ضرایب مدل رگرسیون روش حداقل مربعات تابلویی به روش اثرات ثابت (PLS) برای فرضیه اول  88

جدول7-4آزمون معنی‌داری کل مدل برای فرضیه اول. 88

جدول8-4  ضرایب مدل رگرسیون روش حداقل مربعات تابلویی به روش اثرات  تصادفی (pLS) 89

جدول9-4آزمون معنی‌داری کل مدل. 90

جدول 10-4  نتایج حاصل از مقایسه متغیرهای موثر بر بهره وری صنایع دانش بنیان با غیر دانش بنیان  90

جدول 11-4  ضرایب مدل رگرسیون روش حداقل مربعات تابلویی به روش اثرات ثابت (PLS) برای فرضیه دوم 91

جدول12-4 آزمون معنی‌داری کل مدل برای فرضیه دوم 92

جدول 13-4  ضرایب مدل رگرسیون روش حداقل مربعات تابلویی به روش اثرات  تصادفی (pLS) 93

جدول14-4 آزمون معنی‌داری کل مدل. 93

جدول15-4  نتایج حاصل از مقایسه متغیرهای سود آوری صنایع دانش بنیان با غیر دانش بنیان. 94

جدول 16-4 ضرایب مدل رگرسیون روش حداقل مربعات تابلویی به روش اثرات ثابت (PLS) برای فرضیه سوم 95

جدول 17-4 آزمون معنی‌داری کل مدل برای فرضیه سوم 95

جدول 18-4  ضرایب مدل رگرسیون روش حداقل مربعات تابلویی به روش اثرات  تصادفی (pLS) 96

جدول19-4 آزمون معنی‌داری کل مدل. 96

جدول20-4 نتایج حاصل از مقایسه ارزش بازار صنایع دانش بنیان با غیر دانش بنیان. 97

 

 

نمودار1-2: مدل چن  و همکارانش از سرمایه های فکری و روابط میان آنها 16

نمودار(2-2)انسان به عنوان یکی از عوامل تولید 38

نمودار3-2:گونه های متفاوت سرمایه انسانی. 39

نمودار 1-4- توزیع آماری بهره وری. 82

نمودار 2-4- توزیع آماری ارزش بازار. 82

نمودار 3-4- توزیع آماری شاخص سودآوری. 83

 

 

چکیده:

سرمایه انسانی یکی از مهمترین اجزای سرمایه های فکری در سازمان ها است. زیرا منبع اصلی خلاقیت است. این تحقیق ، با بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با برخی شاخص های عملکرد شرکت نظیر بهره وری، سودآوری و ارزش بازار ،به دنبال افزایش توانایی مدیران ، صاحبان سهام و سایر ذینفعان سازمانی ، در ارزیابی و پایش ارزش ایجاد شده ازخلال سرمایه انسانی برای سازمان، می باشد. برای انجام تحقیق هشت صنعت  فعال در بورس در قلمرو زمانی تحقیق (1388-1384)انتخاب شد. سپس نمونه ای متشکل  از 60 شر کت از  8  صنعت با  روش حذف سیستماتیک انتخاب گردید. روش آماری مورد استفاده اجرای الگوی رگرسیون چندگانه با بهره گیری  از روش حداقل مربعات تابلویی (به روش اثرات ثابت) بود. نتایج حاکی از تحقیق نشان می دهد کهبین ارزش سرمایه انسانی با  بهره وری و ارزش بازار  شرکتها رابطه معنی داری وجود دارد. اما رابطه ای بین ارزش سرمایه انسانی و سودآوری مشاهده نشد، به عبارت دیگر هرچند ارزش نیروی انسانی در شاخص عملکرد مالی (سودآوری)متبلور نیست، اما بازار برای این دارایی ها ارزش قایل است. این رابطه در سطح نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم تولید و کارکنان اداری و فروش نیز مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحقیق حاصل از مقایسه بین صنایع دانش بنیان و سایر صنایع نیز نشان می دهد سرمایه انسانی شرکت به طور معنی داری در صنایع دانش بنیان تاثیر بیشتری بر عملکرد داشته است.

کلید واژه: سرمایه انسانی ، بهروری، سودآوری،‌ ارزش بازار ، داده های تابلویی

دانلود بررسی رابطه بین ارزش سرمایه انسانی با بهره وری، سودآوری وارزش بازار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ته

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ته

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
 رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 657 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 147

بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده:.. 1

مقدمه:.. 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1-مقدمه : 4

2-1 بیان مسأله 4

3- 1 تاریخچه موضوع تحقیق. 6

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق. 8

5-1 اهداف تحقیق. 9

1-5-1 هدف کلی. 9

2-5-1 هدف ویژه 9

6-1 چارچوب نظری تحقیق. 9

7-1 فرضیات تحقیق. 12

8-1 تعریف واژگان و اصطلاحات.. 12

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2- مقدمه: 15

2-2 بازار مالی: 15

1-2-2 کارکرد های اقتصادی بازار مالی. 16

1-1-2-2 کمک به فرایند تشکیل سرمایه 16

2-1-2-2 تعیین قیمت دارایی های مالی. 16

3-1-2-2 ایجاد بازار ثانویه برای معاملات دارایی های مالی (افزایش نقدینگی داراییها) 17

4-1-2-2 کاهش هزینه مبادلات.. 17

2-2-2 طبقه بندی بازارهای مالی. 17

1-2-2-2 بازار پول. 18

2-2 -2-2 بازار سرمایه 18

3-2 تاریخچه بورس و اوراق بهادار در جهان. 18

4-2 تاریخچه بورس و اوراق بهادار تهران. 19

5-2 تعریف بورس اوراق بهادار. 21

6-2 دارایی. 22

1-6-2 دارایی مالی. 22

7-2 اوراق بهادار. 23

8-2 سهام عادی. 23

9-2 بازده سهام 24

1-9-2 مفهوم بازده 24

10-2 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار. 24

1-10-2 بازده تحقق یافته 25

2-10-2 بازده مورد انتظار. 25

11-2 اجزای بازده 25

1-11-2 سود دریافتی. 25

2-11-2 سود(زیان)سرمایه 25

12-2 اندازه شرکت و اثر گذاری آن در عملکرد شرکت.. 29

1-12-1 لزوم تجزیه و تحلیل اندازه شرکت.. 29

13-2 شاخص های اندازه 30

1-13-2 میزان دارایی شرکت.. 30

2-13-2 میزان فروش کل شرکت.. 30

3-13-2 لگاریتم فروش کل. 31

4-13-2 تعداد پرسنل شرکت.. 31

5-13-2 ارزش بازار شرکت.. 31

14-2مفهوم ارزش.. 32

15-2 انواع ارزش.. 32

1-15-2 ارزش اسمی. 32

3-15-2 ارزش بازار. 33

4-15-2 ارزش انحلال. 34

5-15-2 ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت.. 34

6-15-2 ارزش ذاتی. 34

7-15-2 ارزش منصفانه 35

16-2 نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار (BE/ME ) 35

17-2 قیمت گذاری (ارزشیابی) دارایی های مالی. 35

18-2 مدل بهینه سازی پرتفوی مارکوویتز. 36

19-2 مدل های تعادلی. 36

1-19-2 نظریه قیمت گذاری آربیتراژ. 37

2-19-2 مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای 39

1-2-19-2 کاربردهای مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای. 41

3-19-2 مدل سه عاملی فاما و فرنچ. 41

1-3-19-2 عامل اندازه 43

2-3-19-2 عامل ارزش.. 43

24-2 پیشینه تحقیق. 44

1-24-2 تحقیقات در خارج از ایران. 44

2-24-2 تحقیقات انجام شده در ایران. 49

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3- مقدمه 53

2-3 روش تحقیق. 53

3-3 جامعه مطالعاتی. 54

4-3 قلمرو تحقیق: 55

1-4-3 قلمرو موضوعی تحقیق : 55

2-4-3-قلمرو زمانی تحقیق : 55

3-4-3-قلمرو مکانی تحقیق : 55

5-3 مدل تحلیلی تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر های تحقیق. 56

6-3 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات.. 58

7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 58

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4 مقدمه: 64

2-4 شاخص های توصیفی متغیر ها 64

3-4 آزمون فرضیه ها 65

1-3-4 فرضیه اول. 67

2-3-4 فرضیه دوم 71

4-4 آزمون فرضیات در حالت دو متغیره 75

5-4 آزمون معنی داری رگرسیون چند گانه 76

6-4 آزمون هم خطی. 86

7-4 خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها 87

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5-مقدمه 91

2-5 نتایج آزمون فرضیه ها 91

1-2-5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در رگرسیون تک متغیره 91

2-2-5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در حالت رگرسیون دو متغیره 93

3-5 نتیجه گیری. 93

4-5 پیشنهاد هایی  مبنی بریافته های  تحقیق. 95

5-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی. 96

6-5 محدودیت های تحقیق. 97

پیوستها:

پیوست الف: 99

پیوست ب: 105

پیوست ج: 111

پیوست د: 117

پیوست ه: 123

منابع و ماخذ:

منابع فارسی: 131

منابع لاتین: 133

منابع اینترنتی: 135

چکیده انگلیسی .......................................................................................................136

 

 

 

 

 

 

نگاره 1-1: یافته های تحقیقات در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام 10

نگاره 1-4 : توصیف متغیرها با شاخص های مرکزی، پراکندگی و نمودار توزیع داده ها (Statistics) 65

نگاره 2-4  : آزمون کلموگروف- اسمیرنف در سطح هر پرتفوی. 66

نگاره 3-4 : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شرکت و بازده 67

نگاره 4-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و بازده واقعی S/H.. 68

نگاره 5-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و بازده واقعی S/H.. 69

نگاره 6-4 : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده 71

نگاره 7-4 : تحلیل واریانس بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H.. 72

نگاره 8-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی ….S/H.. 73

نگاره 9-4 : ضریب همبستگی و ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون در ارتباط با اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی. 76

نگاره 10-4: متغیرهای رگرسیون چند گانه 77

نگاره 11-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H   77

نگاره 12-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M   78

نگاره 13-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L  78

 

 

نگاره 14-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H   79

نگاره 15-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M   79

نگاره 16-4 : تحلیل واریانس بین لگاریتم اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L  80

نگاره 17-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/H.. 80

نگاره 18-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/M.. 81

نگاره 19-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی B/L. 82

نگاره 20-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/H.. 83

نگاره 21-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/M.. 84

نگاره شماره 22-4 : ضرایب معادله رگرسیون بین لگاریتم طبیعی اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده واقعی S/L. 85

نگاره  23 -4 : تحلیل شاخص وضعیت و مقادیر ویژه متغیرهای  مستقل. 86

نگاره 24-4: وضعیت هم خطی بین متغیرها 87

نگاره 25-4 خلاصه نتایج فرضیات.. 89

 

 

 

 

 نمودار1-1 : رابطه بین اندازه شرکت و ارزش دفتری به ارزش بازار جهت تشکیل پرتفوی. 56

 نمودار1-3: رابطه بین هدف، روش و ابزار. 53

نمودار 1-4 : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی. 70

نمودار 2-4 : معادله رگرسیون بین اندازه شرکت و بازده واقعی S/H.. 70

نمودار 3-4 : نمودار هیستوگرام در بازده واقعی. 74

 نمودار 4-4 : معادله رگرسیون بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و بازده واقعی S/H.. 74

 

 

چکیده:

 در اقتصاد رو به رشد حال حاضر مدیران سرمایه گذار و مدیران پرتفوی، همواره به دنبال گزینه های مناسب سرمایه گذاری هستند تا بتوانند هم سود مورد نظر را کسب کنند و هم در بلند مدت ثروت خود را افزایش دهند. سرمایه گذاران  به منظور انتخاب بهینه در سرمایه گذاری سهام ، نیازمند اطلاعاتی از قبیل میزان سود آوری سهام ، بازده سهام و... هستند . در این راستا ، استفاده از اطلاعات اقلام صورتهای مالی و بازده سهام شاید بتواند راهنمای مناسبی برای سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها جهت نیل به اهداف مورد نظر باشد. این تحقیق که از نوع تحقیق توصیفی – همبستگی بوده ، به بررسی ارتباط بین اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار با بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می پردازد. بدین منظور ، تعداد 56 شرکت  در طی دوره زمانی 86–1382 از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار انتخاب گردید و پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به متغیرهای مستقل و وابسته  و تشکیل پرتفوی بر اساس اندازه و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و به کمک  تجزیه و تحلیل رگرسیون و همبستگی ، فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفت و معنی دار بودن الگوها نیز با استفاده از آزمون آماری F ، آزمون T ، ضریب تعیین، ضریب همبستگی و آزمون دوربین – واتسون ، و بررسی مفروضات رگرسیون مورد سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان می‌دهد که نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار، نسبت به متغیر اندازه شرکت قدرت تبیین بالاتری را برای پیش بینی بازده واقعی سهام داشت.

واژگان کلیدی: اندازه شرکت، نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار، بازده سهام، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، روش SMB، روش HML

 

 

 

مقدمه:

از جمله روشهای سرمایه گذاری ، وارد شدن به بورس و خرید و فروش سهام شرکت ها است و مهمترین هدف هرسرمایه گذار کاهش ریسک و کسب بیشترین سود می باشد. برای این منظور ،سرمایه گذاران سهام شرکتهای مختلف را با یکدیگر مقایسه می کنند  و  بهترین ها را در سبد سهام  خود جای می دهند . یکی از ابزارهایی که موجب انتخاب بهینه سهام برای سرمایه گذاری می شود ، کسب بازدهی سهام بالا است چرا که سرمایه گذاران بالقوه به سود  نقدی  سهام  و  تغییرات  قیمت سهام  توجه  ویژه ای دارند  و هر دو این عوامل در تعیین بازده سهام تاثیرگذار هستند .  در بازار های سرمایه برگ  برنده در دست سرمایه گذاری است که پیش بینی مناسبی  از بازدهی  سهام شرکت ها داشته باشد . اطلاعات مربوط به جریان های نقدی شرکت ها می تواند معیار مناسبی برای ارزیابی میزان مبالغ سود نقدی سهام باشد چون بازگو کننده قدرت نقدینگی شرکت است و قدرت نقدینگی نیز بر میزان سود نقدی سهام در آینده تاثیرگذارخواهد بود . همچنین با توجه به اینکه یکی ازعوامل اصلی تغییرات وجه نقد در طی یک دوره مالی، فعالیتهای عملیاتی شرکت ها است  ، لذا ارتباط این متغیر به عنوان یکی  از عوامل  موثر در پرداخت نقدی سود سهام  و تغییرات قیمت سهام مورد توجه قرار می گیرد . بنابراین این سوال پیش می آید که آیا بین وجه نقد حاصل از  فعالیت های عملیاتی و بازده سهام ارتباطی وجود دارد یا خیر ؟  به  عبارت دیگر وجوه نقد ناشی ازفعالیتهای عملیاتی تا چه میزان می تواند تغییرات بازده سهام را تبیین نماید. جریان  نقدی  وجوه  یکی  از عوامل بسیار مهم در ارزیابی عملکرد شرکتها است . سرمایه گذاران برای ارزیابی سهام  شرکت های  مختلف ، علاقه مند به داشتن میزان سود  نقدی  دریافتی از شرکتها می باشند زیرا  این عامل در میزان بازده سرمایه گذاری ( بازده سهام ) موثر است .  بررسی رابطه  بین وجوه نقد حاصل از عملیات با بازده سهام از آن نظر حائز اهمیت است که (1) سود نقدی توزیع شده بین سهام داران یکی از اجزای تشکیل دهنده بازده سهام است و (2) توزیع سود نقدی به قدرت نقدینگی واحد تجاری وابسته است و یکی از عوامل اصلی تغییرات وجه نقد در طی یک دوره مالی ، فعالیتهای عملیاتی است

 

دانلود بررسی رابطه بین نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام با استفاده از روش HML و SMB در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ته